به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، چند سالی است که گوگل پروژه "ایر ویو" را انجام میدهد که به کنترل کیفیت هوا بپردازد.
گوگل در این پروژه خودروهایی را راهاندازی کرده است که اطلاعاتی راجع به کیفیت هوا جمعآوری میکنند.
این خودروها به عنوان بخشی از برنامه گوگل برای سنجش آلودگی هوا در سراسر جهان، بیش از سه سال در کالیفرنیا فعالیت کردند و کیفیت هوای این شهر را سنجیدند.
حال گوگل اعلام کرده که دانشمندان میتوانند اطلاعات به دست آمده از کیفیت هوای این شهر را دریافت کنند. البته باید گفت تمام اطلاعات حاصل شده در دسترس عموم قرار نمیگیرد.
در پروژه "ایر ویو"( Air View) گوگل در سال ۲۰۱۲ میلادی در ابتدا خودروهای " Street View" را به حسگرهای آلودگی هوا" مجهز کرد و در " اوکلند" کالیفرنیا راه اندازی نمود.
گوگل با شرکت" "آکلیما"(Aclima) که حسگرهای کیفیت هوا متصل به اینترنت میسازد، همکاری کرد و مناطق استفاده از خودرو را توسعه بخشید.
این حسگرها میتوانند گازهای گلخانهای، ذرات جامد، اوزون، نیتروژن دیاکسید و غیره را شناسایی کنند.
گوگل در حال حاضر این پروژه را در شهرهایی از قبیل کپنهاک، آمستردام، هوستون، لندن و … نیز پیگیری کند و قصد دارد تا اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی پروژه "ایرویو"را در آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی گسترش دهد و ۵۰ خودرو مجهز به حسگر را تولید کند.
منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/banews36301.html
به گزارش مهر به نقل از آسین ایج، قرار است این گوشی از یک ماه دیگر برای فروش در بازارهای جهانی عرضه شود و قیمت آن تنها ۱۳۰ دلار خواهد بود.
گوشی یادشده توسط شرکت چینی اینفینیکس تولید شده که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرده و تولیدات خود را به طور عمده در اروپا، آسیا و آفریقا به فروش می رساند.
این گوشی در پشت خود مجهز به فناوری دوربین سه گانه برای عکسبرداری با کیفیت بالاست و دقت این دوربین ها به ترتیب ۱۳، ۲ و ۸ مگاپیکسل است. همچنین پهنای دید دوربین های پشتی این گوشی در مجموع برابر با ۱۲۰ درجه است.
در این گوشی از فلاش کواد – ال ای دی و همین طور هوش مصنوعی برای افزایش خودکار زیبایی چهره بعد از عکسبرداری استفاده شده است. همچنین برخی ابزار نرم افزاری برای ویرایش سریع عکس ها مانند مات کردن بخش های پیرامونی هر عکس در نظر گرفته شده است.
سیستم عامل این گوشی اندروید ۹ بوده و در آن از باتری ۴۰۰۰ میلی آمپری استفاده شده است. پردازنده هشت هسته ای و ۱۲ نانومتری Helio P۲۲ و نمایشگر ۶.۲۱ اینچی فوق دقیق با نسبت بصری ۱۹.۵ به ۹ از جمله دیگر امکانات این گوشی ۱۵۵ گرمی است.
منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/banews036446.html
روش محاسبه بها ایزوگام
نصب ایزوگام در محلهای گوناگون مانند بام و دیوار و سطوح مسطح و ناهموار، شرایط مختلفی را ایجاد میکند. بسته به اینکه محل نصب ایزوگام چه شرایطی داشته باشد و چه مقدار موانع در این محل وجود داشته باشد، روی بها نصب ایزوگام نیز نشانه گذار است.
قیمت ایزوگام
به طور کلی عواملی که میتوانند روی قیمت نصب ایزوگام نشان بگذارند عبارتند از:
فهرست
نوع و برند ایزوگام
کیفیت زیرسازی ایزوگام
مسطح یا شیبدار بودن محل نصب ایزوگام
تک لایه یا دولایه بودن نصب ایزوگام
متراژ نصب ایزوگام
نوع و برند ایزوگام
انتخاب برندهای با کیفیت ایزوگام هرچند قیمت اکثریت دارد ولی در عوض طول عمر و دوام اکثریت خواهد داشت و در نتیجه در درازا زمان، ناچار نخواهید شد تا هزینهی عیبیابی و ترمیم یا تعویض ایزوگام را متحمل شوید.
کیفیت زیرسازی ایزوگام
بسته به اینکه محل نصب ایزوگام حائز شرایط لازم باشد یا نه، ممکن است لازم شود تا پیش از نصب ایزوگام، زیرسازی و آمادهسازی سطح برای نصب ایزوگام به سپریدن برسد. استفاده از ساختمایه ها یا چسب ایزوگام و پرایمر ایزوگام از آنگونه موادی است که برای درمان زیرسازی ایزوگام باره استفاده پیمان میگیرد.
مسطح یا شیبدار بودن محل نصب ایزوگام
نصب ایزوگام در سطوح هموار آسانتر و سریعتر به انجام میرسد. اگر بخواهید ایزوگام روی بارو یا سطوح شیبدار نصب شود، این پیشه مستلزم صرف زمان و هزینهی بیشتری خواهد بود.
تک لایه یا دولایه بودن نصب ایزوگام
در بعضی مناطق که مقدار رطوبت محیط زیاد زیاد است، شدنی است برای بهبود ایزولاسیون از دو لایه ایزوگام روی یکدیگر و به صورت ضربدری نصب شوند. در این صورت، طبیعی است که قیمت ایزوگام و بها نصب ایزوگام اغلب خواهد بود.
متراژ نصب ایزوگام
نصب ایزوگام در متراژهای پایین، نسبت به نصب ایزوگام در تهران در متراژهای بشتر، بها را افزایش میدهد. زیرا هزینههای مقاوم شامل هزینههای رفت و آمد و حمل ساز و برگ و سررسید لازم برای شروع به پیشه میبایست در هزینههای کل پیشه سرشکن شود.
برچسب ها : ایزوگام قیمت ایزوگام
به گزارش ایسنا، بعد از آنکه دولت ترامپ فهرست جدیدی از شرکتهای ممنوعه برای تجارت با ایالات متحده را اعلام و منتشر کرد که در آن نام شرکت چینی هوآوی به عنوان بزرگترین توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و عرضهکننده گوشیهای هوشمند در جهان نیز به چشم میخورد، شرکتهای آمریکایی یکی پس از دیگری اعلام کردند که دیگر به همکاری با این غول تکنولوژی چینی ادامه نخواهند داد و به قطع پشتیبانی از سرویسهای توسعه داده شده خود خواهند پرداخت.
از جمله مهمترین شرکتهایی که به دنبال تحریمهای واشنگتن، هواوی را بایکوت کردند، میتوان به گوگل، کوالکام، اینتل، برودکام و به تازگی فیسبوک اشاره کرد که از تبعات منفی این قطع همکاری و پشتیبانی میتوان از لغو لایسنس سیستم عامل اندروید و عدم فروش تراشههای پردازنده به این شرکت چینی نام برد.
بر اساس گزارش وب سایت phonearena، حالا شرکت فیسبوک نیز که به تازگی اعلام کرده است دیگر نمیخواهد با هواوی همکاری کند، به نظر میرسد روی اپلیکیشنهای تحت نظر آن یعنی واتس اپ، فیسبوک و اینستاگرام تأثیر منفی بگذارد و دیگر کاربران و خریداران گوشیهای این برند چینی به صورت پیش فرض نتوانند این برنامهها را مشاهده کرده و روی گوشی خود داشته باشند.
البته به نظر میرسد به صورت کلی دسترسی کاربران گوشیهای هواوی به اپلیکیشنهای مختلف علیالخصوص برنامههای مذکور بسیار دشوارتر از قبل باشد، چراکه در حالت عادی حتی اگر برنامهها به صورت پیش فرض نیز روی موبایل نصب نشده باشد، کاربران میتوانند با مراجعه به فروشگاه آنلاین و اینترنتی گوگل پلی استور، آنها را دریافت و دانلود کنند.
این در حالی است که دسترسی به فروشگاه آنلاین گوگل نیز بعد از تحریم گوگل، بسیار سخت و غیرممکن خواهد شد؛ بنابراین به نظر میرسد که کاربران گوشیهای مذکور از راههای دیگری باید به دنبال دریافت، دانلود و نصب باشند که بدون شک برایشان کاری طاقتفرسا به شمار خواهد آمد.
بدون شک محدودیتهای جدیدی که آمریکا برای هواوی وضع و اعمال کرده است، تأثیرات منفی و تبعات گستردهای را در پی خواهد داشت و این بدان معناست که دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی ارائه شده توسط گوگل را استفاده کند و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنسهای متن باز و AOSP خواهد بود.
لغو لایسنس اندروید برای برند هواوی، به معنای عدم انتشار نسخههای جدید آپدیت اندروید نظیر بهروزرسانیهای نرم افزاری و امنیتی که هر از گاهی منتشر شده و به منظور جلوگیری از آسیب پذیریهای امنیتی و برطرف شدن مشکلات کوچک و بزرگی که کاربران با آنها مواجه میشوند، همچنین عدم دسترسی کاربران به تمام سرویسهای ارائه شده از سوی گوگل نظیر فروشگاه اینترنتی گوگل پلی استور و دانلود اپلیکیشنهای موردنظر از آن خواهد بود.
مشکلات و کشمکشهای دولت آمریکا با هواوی از جنجالبرانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر میرسد به این زودی تمام نخواهد شد.
هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعهدهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضهکننده موبایل در جهان محسوب میشود، پیش از این نیز در طول یک سال اخیر از سوی دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانیهای امنیتی خود را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آنها نیز به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند تا بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده بسیاری از تحلیلگران، جلوی رشد سرسامآور و شکوفایی سریع اقتصادی غولهای تکنولوژی چینی را بگیرد.
با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات و نگرانیهای امنیتی را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر میرسد که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف علیه این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.
از طرفی دیگر، جنگ تجاری چین و آمریکا نیز به نگرانیهای امنیتی علیه هواوی در توسعه زیرساختهای مربوط به شبکه ۵G مزید بر علت شده و در حال حاضر آتش اختلافات آنها را شعلهورتر از قبل کرده است.
منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11029186.html
استیو جابز را به جرات میتوان محبوبترین چهره صنعت تکنولوژی به حساب آورد؛ کسی که میتوانست نیاز و سلیقه مردم را پیش از خودشان پیشبینی کرده و به این ترتیب محصولات پرطرفدار و انقلابی را تولید و عرضه کند. او در طول عمرش پیشگوییهای مختلفی درباره آینده دنیای تکنولوژی انجام داده بود؛ از فراگیر شدن اینترنت تا کاربردهای ماوس کامپیوتر. درست به همین دلیل است که جمله معروفی از او در این مورد هنوز هم در میان افراد مختلف نقلقول میشود: «بهترین راه برای پیشبینی آینده، ابداع آن است.»مجله بیزینس اینسایدر به تازگی به بررسی پیشبینیهای درست استیو جابز از آینده صنعت تکنولوژی پرداخته است که در اینجا آنها را مرور میکنیم:
تمام پیشگوییهای اسطوره تکنولوژی
در خانه از کامپیوترها برای سرگرمی استفاده میکنیم: در سال ۱۹۸۵ استیو جابز در مصاحبهای گفته بود که استفاده از کامپیوترهای شخصی به خانهها هم میرسد. در آن زمان کامپیوترها اغلب تنها در شرکتها، مدارس و البته توسط تعداد معدودی که کسبوکارشان را از خانههایشان اداره میکردند، استفاده میشدند. براساس آمارUS Census Bureau، در سال ۱۹۸۴ تنها ۸ درصد از خانوادههای آمریکایی یک کامپیوتر داشتند و این رقم تا سال ۲۰۱۵ به ۷۹ درصد رسید. همانطور که جابز پیشبینی کرده بود، کامپیوترها حالا به منبع سرگرمی میلیونها نفر تبدیل شدهاند و امکان تماشای فیلم و برنامههای تلویزیونی، انجام بازیهای ویدئویی یا حتی ارسال پیام به دوستان را فراهم میآورند.
از طریق کامپیوترها به شبکه ارتباطات جهانی متصل میشویم: در همان مصاحبه جابز توضیح داده بود که در آینده مهمترین دلیل افراد برای خرید یک کامپیوتر خانگی، اتصال به شبکه ارتباطات جهانی خواهد بود. او این اظهارنظر را درست چهار سال قبل از توسعه شبکه جهانی وب توسط «تیم برنرزلی» و پنج سال پیش از آن کرده بود که اولین صفحه وب بهصورت آنلاین پست شود.
اینترنت همه جا خواهد بود: جابز در مصاحبهای با مجله Wired در سال ۱۹۹۶ پیشبینی کرده بود که شبکه وب در آینده توسط کاربران سراسر دنیا مورد استفاده قرار خواهد گرفت. او گفته بود که احتمالا از دوره اینترنت دایالآپ عبور خواهیم کرد و دسترسی عمومی به اینترنت فراهم میشود. به این ترتیب حالا آمارها نشان میدهند که تا پایان ماه آوریل سالجاری میلادی چیزی حدود ۴/ ۴ میلیارد نفر در جهان به اینترنت دسترسی دارند و از آن استفاده میکنند. این میزان تقریبا برابر ۵۶ درصد از کل جمعیت جهان و ۸۱ درصد جمعیت کشورهای توسعهیافته است.
مجبور نخواهید بود فضای ذخیره خودتان را مدیریت کنید: از مدتها پیش همه ما شروع به ذخیره عکسها، ویدئوها و اطلاعاتمان روی کلاد اپل یا گوگل درایو کردیم. جابز روی نیاز به ارائه راهکارهایی برای توزیع درست فضای ذخیرهسازی برای کاربران، تاکید کرده بود. او در سال ۱۹۹۶ به مجله Wired گفته بود: «مدیریت فضای ذخیرهسازی در دنیای کامپیوترهای رومیزی، موضوع بسیار مهمی است و احتمالا در آینده نیازی نخواهید داشت که فضای ذخیرهتان را مدیریت کنید. من واقعا دیگر چیزی را ذخیره نمیکنم، در عوض از فضای ایمیل و وب استفاده میکنم تا مجبور به مدیریت فضای ذخیرهام نباشم. در حقیقت روش محبوبم برای یادآوری موضوعی به خودم، این است که برای خودم ایمیل بزنم. این فضای ذخیره من است.»
در آینده انگار کسی در یک جعبه نشسته و میتواند پیشبینی کند که چه چیزی میخواهید: جابز در مصاحبه با نیوزویک توضیح داده بود که کامپیوترها در آینده به عواملی تبدیل میشوند که علایق ما را یاد میگیرند، اطلاعات را ذخیره میکنند و با ما تعامل میکنند تا نیازهایمان را یاد بگیرند و در نهایت که به قول جابز به «دوست کوچکی درون جعبه» تبدیل شوند. حالا بعد از ۲۵ سال، دستیارهای صوتی دیجیتال مانند الکسا و سیری به اجزای جداییناپذیر زندگی میلیونها نفر از کاربرانشان تبدیل شدهاند.
مردم دیگر برای خرید به فروشگاهها نمیروند و این کار را از طریق وب انجام میدهند: جابز در سال ۱۹۹۵ در مراسم جوایز فناوری اطلاعات Computerworld درباره تاثیر دنیای وب در تجارت و بازرگانی صحبت و پیشبینی کرد که چطور اینترنت به استارتآپهای کوچک اجازه میدهد با کاهش هزینههای توزیع، با کسبوکارهای بزرگتر رقابت کرده و امکان فروش محصولات و خدمات بهصورت مستقیم به مشتریان را فراهم کنند. حالا امروز میلیونها شرکت در بستر اینترنت تجارت میکنند؛ از استارتآپهای کوچک گرفته تا غولهایی مانند آمازون. او در سال ۱۹۹۶ به مجله Wired گفته بود: «مردم دیگر برای خرید به فروشگاههای مختلف نمیروند، در عوض در اینترنت و دنیای وب بهدنبال محصول یا خدمات مورد نظرشان میگردند و از همان طریق آنها را میخرند. شرکتهای بزرگ اگر به این روند بیتوجهی کنند، حتما آسیب میبینند.»
مردم آنقدر اطلاعات دریافت میکنند که توانایی تحلیل آن را ندارند: در سال ۱۹۹۶ وقتی کاربران هنوز درگیر ارسال و دریافت اولین ایمیلهایشان بودند، دریافت حجم عظیمی از اطلاعات بیش از آنکه بتوان آن را تحلیل کرد، بعید و دور از ذهن به نظر میرسید. با این حال اما استیو جابز در آن زمان و در مصاحبهاش با مجله Wired درباره این موضوع هشدار داده بود. حالا در سال ۲۰۱۹ حجم اطلاعات انتقالی آنقدر زیاد است که طبق آمار موسسه تحقیقاتی Deloitte، کاربران آمریکایی بهطور متوسط روزی ۵۲ بار گوشی موبایلشان را چک میکنند.
افراد در ۱۰ سالگی هم به تکنولوژیهای روز دسترسی دارند: یکی از عجیبترین و جالبترین پیشبینیهای جابز درباره دسترسی نوجوانان و جوانان به تکنولوژیهای روز بود؛ تکنولوژیهایی که زمانی تنها بزرگترها با صرف هزینههای زیاد میتوانستند به آنها دسترسی داشته باشند. او در مصاحبهای با مجله نیوزویک در این باره گفته بود: «در آینده شاید کسی در ۱۰ سالگی هم به یکی از این تکنولوژیهای جدید دسترسی پیدا کند؛ اتفاقی که این روزها شاید عجیب به نظر برسد.» برای اینکه ببینیم چقدر پیشبینی او درست بوده است، میتوانیم به گزارش موسسه مطالعاتی Influence Central استناد کنیم؛ گزارشی که نشان میدهد متوسط سن دسترسی افراد به اولین گوشی موبایلشان در آمریکا ۱۰ سال و سه ماهگی است.
منبع:https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11029245.html