یکی از محققان شرکت جیپی مورگان (JP Morgan) اخیرا گفته است که راهاندازی سرویس استریم فیلم و سریال TV پلاس (+Apple TV) و البته توجه ویژهی این شرکت به کسب درآمد از طریق ارائهی سرویسهای دیگر، احتمالا میتواند باعث شود درآمد کسبشده توسط اپل از تبلیغات طی ۶ سال آیندهی میلادی با افزایشی بیش از پنج برابری مواجه شود و به ۱۱ میلیارد دلار برسد.
اپل امروزه بهصورت رسمی آمار مربوط به درآمدهایی را که از طریق تبلیغات کسب میکند، منتشر نمیکند. با اینحال مؤسسههای تحقیقاتی مختلفی گفتهاند که سهم کوچکی از درآمد بخش «خدمات» اپل به تبلیغات مربوط میشود. بخش خدمات اپل در سهماههی میلادی پیشین توانسته بود درآمدی معادل ۱۲/۵۱ میلیارد دلار را عاید این شرکت کند.
سمیک چترج اخیرا تغییراتی را در پیشبینی قبلیاش درمورد درآمدهای اپل ایجاد کرده است. اهالی کوپرتینو در حال حاضر سالانه بهطور میانگین ۲ میلیارد دلار از طریق تبلیغات درآمد کسب میکنند. بهلطف راهاندازی اپل پلاس، این رقم طی سالهای آینده بسیار بیشتر خواهد شد تا اینکه در سال ۲۰۲۵ به ۱۱ میلیارد دلار برسد. البته افزایش درآمد اپل از تبلیغات درصورتی رخ میدهد که این شرکت تصمیمی مهم بگیرد.
منبع:
https://www.zoomit.ir/2019/11/16/342520/apple-ad-revenue-11-billion-2025/