سئو چیست؟
« سئو » تلفظ واژه « SEO » که مخفف عبارت انگلیسی « Search Engine Optimization » است و به معنی "بهینه سازی موتورهای جستجو" و مفهوم "عملیات و فرایندهای بهینه سازی صفحات وب به هدف نمایه پسندیده آنها و کسب رتبه بهتر در موتورهای جستجوی وب" (همچون گوگل، بینگ، یاهو، آسک) می باشد.
به عبارت دیگر، سئو سایت (SEO Marketing)؛ هدفمندترین نوع بازاریابی دیجیتال است و به فرایندی در برگیرنده مجموعه فعالیت هایی گفته می شود که به قرار اخذ لینک یک تارنما در ابتدای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) و افزایش بازدیدکنندگان یک وب سایت از راه جستجوهای طبیعی یا ارگانیک پایان می شود.
فهرست نتایج جستجو با توجه به موتورهای جستجوی وب، الگوریتم های مخصوص آنها، موقعیت مکانی، تاریخچه و الگوی جستجوی کاربران و تعامل آنها با محتوای سایت ها رتبهبندی میشوند و یک متخصص سئو برای پیشبرد اهداف پروژه سئو سایت باید کل آنها را مد نظر داشته باشد.
هر موتور جستجو، با الگوریتم ها و معیارهای خاص خود، صفحات وب را رتبه بندی نموده و معمولا آنها را افشا نمی کند، اما کارآزمودگان سئو در سراسر جهان با توجه به کمترین اطلاعاتی که به اخص از الگوریتم های گوگل منتشر می شوند، تجربه ها و همچنین نتایج مطالعات موردی خود، به نزدیک 200 فاکتور مهم برای رتبه بندی دست مکشوف اند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از؛ ایجاد محتوای با کیفیت بر اساس تحقیق کلمات کلیدی و متناسب با بیچارگی مخاطب، اصلاح ساختار سایت و لینک سازی داخلی، طراحی ریسپانسیو و موبایل فرندلی بودن صفحات وب، افزایش سرعت لود سایت و SSL، سئوی بیرون از سایت، بک لینک، سئوی محلی و ... که می توانید در این لینک « سئوی سایت » مهمترین آن ها را در چکیده ترین حالت ممکن، مطالعه بفرمایید.
هدف عملیاتی کار و جنبش های مرتبط با سئو؛ کسب رتبه های بالاتر و در نهایت رتبه نخست صفحه وب باره نظر در نتایج موتورهای جستجو می باشد که برحسب کلیدواژه ی متناسب با گونه فعالیت، کار و بیزینس، نام شخص و یا خدمات مرتبط با آن بوده و باید با دقت و پس از رسیدگی های لازم گزینش شود، چرا که در صورت انتخاب یک کلید کلمه نامناسب که توسط افراد کمی در اینترنت جستجو می شود، کلیه تکاپو های شما یعنی طراحی و راه اندازی یک سایت، درج مطالب و خرج های جانبی آن به هدر رفته و بازدید کننده ای را برای سایت شما به ارمغان نخواهد آورد.
اصولا قصد پایانی فردی که از متخصص سئو برای بهینه سازی سایت و صفحات وبِ خویش کمک می گیرد؛ رسیدن به نوعی هوده و معمولا مادی است.
پس لغایت حدودی می شود اینگونه نتیجه گیری کرد که سئو یعنی تبلیغاتی هدفمند که پایان به سود خواهد شد.
سئو چیست؟
متخصص سئو کیست؟
متخصص سئو به کلیه کار و جنبش هایی که در زمینه بهینه سازی سایت و سئو باید انجام شود احاطه کافی داشته و از الگوریتم های موتورهای جستجوی برتر همچون گوگل، آگاهانیدن کافی دارد لغایت بتواند با یک استراتژی موثر، صفحه وب منتخب برای عملیات سئو را بر بر اساس آهنگ خویش در رتبه های بالاتر از رقبا پیمان دهد.
دانش و چیرگی هایی که یک سئو شغل باید بداند؟
دانش مبانی و مفاهیم سئو سایت
شناخت الگوریتم های موتور جستجوی هدف
دانش و بهرهگیری پسندیده از ابزارهای تخصصی سئو سایت مانند: گوگل ترند، گوگل سرچ کنسول (گوگل وبمستر)، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادز و نرم افزارهای سئو
توانایی یافتن، گزینش و حتی سرقت بهترین کلیدواژه های رقبا!
داشتن استراتژی در فرآوری محتوا، لینک بیلدینگ، سئو داخلی، سئوی خارجی و لوکال سئو
آشنایی با سیستم های مدیریت محتوا، مبانی هاستینگ و برخی از زبان های برنامه نویسی
آشنایی با برترین رسانه ها و شبکه های اجتماعی موثر در فرایند خدمات سئو
مهارت مدیریت سررسید در اجرای پروژه سئو سایت
لازم به بیان است؛ امروزه می توان گفت سئو یک هنر است و کارآزموده سئو یک هنرمند! چرا که موتورهای جستجو به طور مداوم درحال تغییر الگوریتم های جستجوی خود برای بهتر کردن نتایج جستجو هستند و علاوه بر فرهنگ کافی در این گویه باید هنرمندی خود را هم به بحران بکشد.
شاخص های کلیدی عملکرد در سئو چیست؟ (SEO KPI)
به قصد تعیین اهداف دقیق در سئو و بهینه سازی سایت، سنجش عملکرد و اندازه گیری ترقی در دستیابی به این اهداف و حذف ریسکِ از بین رفتن هزینه، دائم نیازمند معیارهایی هستیم الی در صورت لزوم، فرایند بازاریابی سئو را اصلاح و به طور مداوم بهبود بخشیم.
مهمترین فاکتورهای رسیدگی میزان موفقیت کارشناس سئو در انواع فنی، کمی و کیفی در ذیل فهرست شده اند:
سئوی تکنیکال: افزایش سرعت سایت، رفع مشکلات ساختاری، کدها و مشاهده صحیح در موبایل، رفع خطاها و استفاده از گونه ها داده های ساختار مکشوف (Technical SEO)
ایمپرشن (Impression)
متوسط موقعیت (Average Position)
موقعیت کلمه کلیدی (Main Keyword Position)
افزایش طبیعی کلیک کاربران و ورودی از گوگل و سایر موتورهای جستجو (Organic Traffic)
اختصاص سهم بیشتر در جستجوی واژه ها کلیدی نسبت به رقبا (CTRs)
کاهش نرخ پرش یا برونرفت کاربران از سایت (Bounce Rates)
افزایش زمان پایدار گذاشتن کاربر در سایت (Time on site)
بازگشت کاربران به سایت (Return visitors)
بهبود سرعت ایندکس صفحات (Index speed)
ارتقای کیفیت بک لینک ها (Backlink Quality)
افزایش اعتبار حوزه (Domain Authority)
افزایش اعتبار صفحات به اخص صفحات فرود (Page Rank)
جستجوی برند (Brand Search)
نرخ تبدیل (Organic Conversions)
بازگشت سرمایه یا ROI (Return on Investment)
معیارهای اشتباه در سنجش موفقیت در سئوی سایت چیست؟
بهبود رتبه الکسا (Alexa Rank): وقتی با نرم افزار، سیستم های کلیکی، ربات، پاپ آپ و ... می توان به راحتی رتبه الکسا را ارتقا داد؛ بعد این یک شاخص غلط برای سنجش میزان عملکرد در سئو سایت خواهد بود.
تعداد صفحات نمایه شده (Total Index Pages)
افزایش میزان تولید محتوا
* بهینه سازی نرخ تبدیل در جهت افزایش مشتریان (فروش بیشتر) و افزایش نرخ بازگشت سرمایه، هدف نهایی و بهترین شاخص کلیدی عملکرد در سئو و بهینه سازی سایت می باشد.
استراتژی سئو چیست؟
سئو شدنی است ارزان نباشد اما در سنجش با دیگر شیوه های بازاریابی از نرخ مراجعت بسیار بالایی برخوردار است. همانطور که در بالا اشاره شد؛ والاترین هدفی که می تاب برای سئو در عقیده گرفت؛ افزایش نرخ تبدیل و فروش است، پس راهبرد سئو، دستورالعملی است که برای انجام فرایند سئو و دستیابی به این هدف، گردآوری می گردد. جایگاه سئو در فرآیند طراحی سایت، بازاریابی دیجیتال و فروش از طریق وب یا اپلیکیشن موبایل، تقدم بر کل آنهاست و باید برای آن یک استراتژی صحیح در عقیده گرفت و در همان سان برای آن پایانی نمی توان در نظر گرفت.
علی رغم اینکه به طور دقیق از نحوه عملکرد رتبه بندی سایت ها توسط موتورهای جستجو، اطلاعات دقیقی وجود ندارد اما بیش از 200 فاکتور شناخته شده و تاثیرگذار در این رتبه بندی شناسایی شده است و هر روز این متغیرهای تاثیرگذار در حال تغییر هستند.
یکی از بزرگترین اشتباهات رایج کمپانی ها و استارت آپ ها، انگاشت آنها از این موضوع است که اگر به جایگاه یکِ گوگل در واژه کلیدی خاصی دست یابند، حتما میلیاردر خواهند شد و این در حالی است که اصلا به نوع خدمت یا کالایی که ارائه می کنند، نیازها و خوشنودی مشتری و حمایت مناسب یا حتی کیفیت محتوای سایت خویش اهمیت نداده و فعالیتی به هدف تبدیل کاربران سایت به مشتری احتمالی در عقیده نگرفته اند.
باید در عقیده داشته باشید که صرفا بالا بودن در یک یا چند واژه کلیدی محدود، نتیجه ای به جز سهم اندک در بازار و افت یکباره با تغییر دیدگاه و شیوه جستجوی کاربران و کلمات کلیدی آنها به دنبال نخواهید داشت!
مراحل راهبرد سئو کدامند؟
تحقیق کلمات کلیدی
اساس و سنگ بنای راهبرد سئو، کشف، سرقت، گزینش درست کلمات کلیدی و رصد دگرگونی ها آنها در درازا موعد است. تنها زمانی که برگزیدن واژه ها کلیدی براساس بیچارگی کاربران موتورهای جستجو باشد و پا را ما فوق سئوی یک فرآورده یا اطلاع رسانی صرف بگذاریم، می طاقت انتظار تضمین در بازاریابی سئو و آینده کسب و کار خود یا مشتری را داشته باشیم. با استفاده از ابزارهای گوگل (Ads، Keyword Planner، Suggestion، Trends) یا KWFinder، Keywordtool.io و... تحلیل رقبا و ایجاد لیستی از ارزشمندترین واژه ها در جهت اهداف سئو برای افزایش کیفیت مشتریان، با چاشنی کلمات کلیدی طولانی، هدف گذاری لوکال سئو و عبارات محلی، سئوی یک سایت یا صفحه وب آغاز می شود.
سئو تکنیکال
سئوی فنی یا تکنیکال؛ پیاده سازی یا اصلاح ساختار سایت، صفحات، آدرس ها، صفحه بندی مطالب و لینک سازی درونی بر پای بست، تحقیق کلمات کلیدی است و در ضمن بهینه سازی برای موبایل، افزایش سرعت سایت، مدیریت ریدایرکت ها، سایت مپ و فایل Robots و بهرهگیری مناسب از تگCanonical و سئوی درونی سایت با استفاده از دیتا های ساختار یافته و نشانه گذاری های استاندارد است که بنای محکمی را در سئوی یک سایت می سازد.
تولید محتوا
بدون داشتن یک استراتژی دقیق برای فرآوری انواع محتوای وب، نمی طاقت به جایی رسید. کانتنت مارکتینگ و فرآوری محتوا بر پای بست، اهداف سازمانی و شناخت مخاطب قصد در این مرحله از سئو، اهمیت بسیاری دارد. پیاده سازی ساختار درونمایه و صفحات، انتخاب بهترین واژه ها در عناوین، چگالی مناسب و استفاده از واژه ها همچم و مرحله بندی اهداف اختصار مدت الی بلند مدت با سختی و رقابت بسیار بالا می تواند یک رویت چالشی و آینده نگری در فرآوری محتوا باشد. داشتن برنامه زمانی و فرآوری پیوسته درونمایه اهمیت بسیاری دارد. پیاده سازی امکانات کامنت مارکتینگ، پاسخگویی به سوالات کاربران و مدیریت نظرات نیز یگانه از بهترین راهکارهای فرآوری محتواست. در بسیاری از موارد به جای زیاده روی در تولید محتوا می تاب با استفاده از تکنیک برپایی مطالبی کاملتر از رقبا، کاربردی و راهگشا برای کاربران نتایج بهتری را کسب خواهیم کرد.
لینک سازی و کار و جنبش در شبکه های اجتماعی
استراتژی سئو در ادامه پژوهش کلمات کلیدی، تحلیل رقبا، سئو تکنیکال و تولید درونمایه با یک برنامه لینک سازی و فعالیت در شبکه های اجتماعی کامل خواهد شد. ارزش ایجاد بک لینک به روش ای که طبیعی جلوه نماید بر کسی پوشیده نیست و در اغلب موارد نمی تاب بدون آن به نتیجه دلخواه رسید یا سررسید نسبتا زیادی از ما خواهد گرفت. احد از بهترین گزینه ها می تواند درج رپورتاژ اعلان در سایت هایی با وابستگی موضوعی و درج 2 لغایت 3 لینک فالو در سایت هایی با اسپم اسکور ذیل و اعتبار حوزه بالا بر پای بست، بودجه و دربایستن پروژه سئو باشد. ثبت سایت در دایرکتوری ها، برپایی لینک های همیشه و خرید بک لینک های مطمئن و همچنین حذف لینک های ویرانگر در این مرحله انجام می پذیرد.
برای دریافت مشاوره رایگان با شرکت آوش تک در ارتباط باشید.
سنجش عملکرد و بهینه سازی راهبرد سئو
بررسی اثربخشی مداوم فعالیت های سپریدن شده، تعریف اهداف و آنالیز نتایج در گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول، از مهمترین مولفه های تاثیرگذار در فرایند سئو می باشد. تقویت لندینگ پیج ها بر پای بست، اولویت، معرفی لینک های شکسته، رفع اشتباهات در تولید محتوا، حذف محتوای تکراری بوجود آمده در پرتو ایرادات سئوی تکنیکال، معرفی واژه ها ارزشمند جدید، اصلاح صفحاتی از یک سایت که در نتایج گوگل با هم چشم وهمچشمی می کنند، کاربرد صحیح از Disavow Links و به طور کلی بهینه سازی مستمر، از رموز موفقیت در یک استراتژی سئو می باشد.
چند روزی است که خبری مبنی بر ترک بازار ایران توسط برخی شرکتهای بزرگ فناوری همچون سامسونگ و الجی، در فضای رسانهای به گوش میرسد که بسیاری آن را یک شایعه قلمداد میکنند. به همین خاطر، روابط عمومی سامسونگ در ایران یک بیانیه در این ارتباط صادر کرده که در ادامه آن را مشاهده میکنید.
شرکت سامسونگ همواره نهایت احترام را برای خانواده هواداران و مصرف کنندگان خود در ایران قایل بوده و حضور و ارتباطی قوی با بازار بزرگ ایران داشته است. با وجود تحولات اخیر و مشکلات ایجاد شده در مسیر تبادلات مالی و کالایی، سامسونگ همچنان متعهد به حفظ دسترسی کاربران وهوادارن خود به جدیدترین محصولات و فناوریهای خود است.
سیاست ما مبتنی بر حفظ حضور در بازار ایران در سالهای اخیر و با وجود تمای تحولات تغییر نکرده است. در همین راستا و با وجود همه مشکلات، سامسونگ رسما اعلام می کند که تعهد خود برای پشتیبانی و ارایه خدمات پس از فروش به محصولات سامسونگ در بازار ایران را بصورت کامل ادامه خواهد داد. در نتیجه کاربران محصولات این شرکت هیچ نگرانی در زمینه پشتیبانی و تامین قطعات در آینده نخواهند داشت
منبع:
دومین اسمارتفون تاشو سامسونگ پس از گلکسی فولد با نام گلکسی Z Flip در روز گذشته روانه بازار شد. طولی نکشید که یکی از یوتیوبرها با خرید این تلفن و کالبدشکافی غمانگیز آن، ما را با اجزای داخلی گلکسی Z Flip آشنا کرد و همچنین، میزان تعمیرپذیری آن را به نمایش گذاشت.
این کاربر با استفاده از یک هیتر و گرمای آن توانست بدنه پشتی (هردو قسمت تاشو) را باز کند. پس از باز کردن قسمت پشتی میتوان طراحی یکپارچه برد اصلی تلفن را مشاهده کرد. در این قسمت دو باتری جداگانه درون تلفن تعبیه شده است که باتری کوچک در بخش بالا و باتری بزرگتر در نیمه پایینی دستگاه رویت میشوند.
پس از جداکردن کانکتورها و برداشتن باتریها، میتوان صفحهنمایش دستگاه را عوض کرد. البته، برای برداشتن نمایشگر نیز باید اطراف آن را با احتیاط از شاسی تلفن جدا کرد تا آسیبی به آن وارد نشود. یک قاب پلاستیکی نیز دور تا دور صفحهنمایش تعبیه شده است که باید قبل از جدا کردن کامل نمایشگر، آن را جدا کنید. پس از انجام این کار، دوباره از هیتر و گرما استفاده کنید تا در فرآیند جدا کردن نمایشگر کمترین آسیب به تلفن وارد شود. حالا میتوانید فرآیند جداکردن شیشه UTG گلکسی Z Flip را از پایین دستگاه شروع کنید.
برخلاف پییچیده بودن مراحل باز کردن صفحهنمایش تلفن تاشو سامسونگ، هیچ نگرانی بابت چگونگی تعویض نمایشگر این تلفن نداشته باشید، زیرا کارشناس PBK در انتهای ویدیو خود نمایشگر را دوباره در شاسی قرار میدهد.
در انتهای مشاهده ویدیو کالبدشکافی گلکسی Z Flip و با مشاهده این ویدیو میتوان نتیجه گرفت که تعویض باتریها یا مونتاژ دوباره پورتهای USB ساده به نظر میرسند و در مقایسه با سایر تلفنهای تاشو ضریب اطمینان بیشتری در هنگام تعمیر گلکسی Z Flip وجود دارد. زیرا برخی از افراد با مشاهده امتیاز بسیار کم اسمارتفون تاشو موتورولا Razr نگرانیهایی بابت میزان تعمیرپذیری تلفن تاشو سامسونگ داشتند. لازم به ذکر است که تعمیر تلفن تاشو موتورولا با کسب یک امتیاز (از ده امتیاز) بسیار سخت و حتی غیرممکن است. (طبق کالبدشکافی وبسایت iFixit)
منبع:
وایو (VAIO) دیروز از دو لپتاپ بهروزشده خود رونمایی کرد: وایو SX12 و وایو SX14. وایو با این دو دستگاه جدید که مجهز به پردازندههای 6 هستهای نسل دهم اینتل هستند، عملکرد لپتاپهای خود را به میزان قابلتوجهی افزایش داده است. شما با فعالسازی قابلیت VAIO TruePerformance قادر به افزایش عملکرد این دستگاهها تا ۴۰ درصد خواهید بود.
هر دو لپتاپ از کیبوردهای بیصدا که سروصدای کمتری ایجاد میکنند و قابلیت تایپ خوبی دارند، بهره میبرند. وایو همچنین فناوری Windows Hello را بهمنظور تایید هویت امن، برای هر دو لپتاپ ارایه کرده است.
این دو دستگاه هماکنون در آمریکا با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار قابل دسترس هستند.
منبع:
کمتر از سه هفته به برگزاری کنگره جهانی موبایل (MWC) در شهر بارسلونا اسپانیا باقی مانده است؛ رویدادی که بزرگترین و مهمترین نمایشگاه تجاری در صنعت موبایل است. هر ساله بیش از ۱۰۰ هزار نفر از ۲۰۰ کشور مختلف دنیا در MWC شرکت میکنند و این رویداد برخلاف نمایشگاه CES هنوز میتواند سازندگان بزرگی را برای معرفی مهمترین محصولاتشان جذب کند.
با اینحال، امسال ممکن است شرایط کمی متفاوتتر از سالهای گذشته باشد. شیوع ویروس کرونا در چین و گسترس آن به سایر کشورها، جان صدها نفر را گرفته است. این اتفاق همچنین زنجیره تامین موردنیاز برای توسعه اسمارتفونها را تحت تاثیر قرار داده و بسیاری از پروازهای هوایی به یا از آسیا و چین را محدود کرده است. به همینخاطر بود که چند روز پیش شرکتهای الجی و ZTE از اعلام کردند که از حضور در این رویداد انصراف میدهند.
در رویداد امسال MWC قرار بود سازندگان اسمارتفون بیشتری از کشور چین حضور داشته باشند. تا همین لحظه به نظر میرسد که شرایط به همین منوال خواهد بود و شرکتهای شیائومی، ویوو و آنر به وبسایت ورج گفتهاند که مصمم به شرکت در این نمایشگاه هستند. هواوی هم بهرغم لغو کنفرانس توسعهدهندگان خود در شهر شنژن، همچنان تصمیم دارد که برخی از محصولات خود را در MWC معرفی کند؛ هرچند که منابع مطلع گفتهاند که این شرکت ممکن است بهخاطر شرایط بهوجود آمده و جلوگیری از مسافرتهای زیاد کارکنان خود، از حضور در برخی رویدادها انصراف دهد. شرکتهای کوالکام، لنوو و موتورولا هم به ورج گفتهاند در MWC حضور خواهند داشت.
انجمن GSM که مسئول برگزاری رویداد MWC است اعلام کرده که این نمایشگاه طبق معمول در شهر بارسلونا برگزار خواهد شد. بد نیست بدانید که امسال کنگره جهانی موبایل، درآمدی حدود ۴۹۲ میلیون دلار را برای این انجمن در پی خواهد داشت و تعداد ۱۴۱۰۰ شغل پارهوقت را ایجاد خواهد کرد. انجمن GSM، اتحادیهای تجاری متشکل از ۱۲۰۰ شرکت مختلف از سراسر دنیاست و برگزاری MWC هم فرصتی بسیار مناسبی را برای معرفی محصولات جدیدتر و برقراری همکاریها و مشارکتهای بیشتر فراهم میآورد.
انجمن GSM دیروز در بیانیه ای گفت: شیوع ویروس کرونا تاکنون کمترین تاثیر را بر روی نمایشگاه امسال داشته و این رویداد طبق روال سالهای گذشته در تاریخ 24 تا 27 فوریه برگزار خواهد شد.
این سازمان همچنین گفته است که برای حفظ سلامت شرکتکنندگان از امکانات پزشکی بیشتری در محل برگزاری نمایشگاه استفاده خواهد کرد. همچنین اسپیکرهای بهکاررفته در طول مراسم، از پروتکل جدید میکروفون تبعیت خواهند کرد و یک «دستورالعمل دستندادن» هم برای افراد حاضر در رویداد توصیه خواهد شد.
البته جای تعجبی ندارد که انجمن GSM در بیانیه خود، همه چیز را خوب توصیف کند. این انجمن در سالهای گذشته نیز با وجود اینکه کنگره جهانی موبایل چندین بار تحت تاثیر اعتصابات شبکه حملونقل عمومی در اسپانیا قرار گرفت و مشکلات زیادی برای رفتوآمد شرکتکنندگان بهوجود آمد، در کمال آرامش تلاش کرده بود تا اوضاع را آرام جلوه دهد و بگوید که اقدامات لازم را در جهت حل مشکلات انجام خواهد داد، اما براساس تجربهای که وبسایت ورج در این سالها داشته، ظاهرا این اقدامات چندان هم موثر نبودهاند.
بنابراین با وجود اطمینانهایی که انجمن و برگزارکنندگان نمایشگاه دادهاند، به نظر میرسد که شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی بر روی نمایشگاه امسال خواهد گذاشت. در روزهای اخیر موارد ابتلا به این بیماری افزایش یافته است و هیچ نشانهای از کاهش سرعت گسترش آن وجود ندارد. همانطور که میدانید، حتی در بهترین زمانها هم حضور در رویدادهای عمومی بهسادگی باعث مریضشدن افراد میشود؛ حال آنکه شرایط امروز به هیچوجه بهترین نیست. سازمانهای بهداشتی مختلفی توصیه کردهاند که مردم در این شرایط بحرانی از حضور در مکانهای عمومی شلوغ اجتناب کنند؛ حالا چه رسد به اینکه این مکان عمومی، یک رویداد بینالمللی با حضور هزاران نفر از نقاط مختلف دنیا باشد. با توجه به موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا که در فرانسه و جزایر قناری تایید شدهاند، به نظر میرسد که افرادی که قصد شرکت در این نمایشگاه را دارند باید کمی بیشتر فکر کنند.
الجی در بیانیه خود با اشاره به سلامت کارکنان و افراد عادی گفته است که نمیخواهد در این شرایط کارکنان خود را در معرض بیماری قرار دهد. ZTE هم گفته است که کنفرانس مطبوعاتی خود را بهخاطر اینکه نمیخواهد باعث نگرانی و ناراحتی مردم گردد لغو میکند.
منبع: