اخبار تکنولوژی 5

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 5

معرفی تکنولوژی

تکنیک های سئو کلاه سفید

طیف وسیعی از مخاطبان سئو نیازمند یادگیری پایه‌ای این دانش و آشنایی اولیه با آن هستند. این کسان معمولا کسانی نیستند که با منظور کسب درآمد به این تخصص نگاه می‌کنند؛ بلکه افرادی هستند که به نحوی کسب‌و‌کارشان با این دانش جدید گره خورده است و لازم است سئو کلاه سفید را به حقیقت بشناسند.


دریافت جدیدترین مقالات با سوژه سئو کلاه سفید

Email ...

عضویت

فرقی نمیکند پسین وارد دامنه سئو شده باشید و یا اینکه مدت زیادی را به عنوان کارآزموده در این گستره کار و جنبش کرده باشید، در هر حال دور است نام رنگ های سیاه، سفید و خاکستری سئو را نشنیده باشید.


در این صفحه قصد داریم نخست توضیحی کم و مفید در ارتباط با White Hat Seo ارائه دهیم و سپس برای یادگیری عمیق تر این موضوع مهم، هر تقدیر را به یک نوشتار مجزا برگزیدن دهیم.


سئو کلاه سفید چیست؟

سئوی کلاه سفید یا White-Hat Seo به نوعی از استراتژی بهینه سازی سایت اشاره دارد که بدست گوگل تعیین شده. تمام کاری که شما در این طریق انجام می‌دهید این است که بهترین نتیجه را برای کاربران خود فراهم کنید.


اما اگر منظور شما کسب جایگاه در نتایج جستجو است، از هدفی که گوگل برای کاربرانش برگزیدن کرده بعید شده اید. اما اگر درست مشابه گوگل، خوشنودی کاربر و نیازهای او را اولویت کار خود پیمان دهید، سریع تر به نتیجه میرسید.


شما در این روند یاد میگیرید که تعلیم تولید محتوا فقط باید در راستای احتیاج کاربر باشد.


در واقع سئو کلاه سفید زمانی رویداد می‌افتد که قصد شما با منظور گوگل احد میشود

سئو محتوا، دوست خوب سئو کلاه سفید

با اینکه تولید محتوا برای کاربران قصد نخست و پایان گوگل است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که الگوریتم های گوگل هنوز هم ربات هستند و برای درک محتوای شما به زمان بیچارگی دارند.


شما میتوانید با رعایت اصول سئو در نوشتار نویسی، نشان محتوای خود را افزایش دهید و تند تر گوگل را در جریان هدف خیرخواهانه خویش بگذارید.


در سئو کلاه سفید، شما اقدامات پایین را اتمام میدهید:


با توجه به قوانین راهنمای گوگل Google Webmaster Guidelines سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه میکنید 

سایت خود را برای کاربران بهینه می‌کنید، نه موتورهای جستجو.

محتوایی تولید می‌کنید که بر رفع بیچارگی کاربر تاکید دارد

اما یک سوال مهم:


از کجا بفهمید که گوگل برای پژوهنده کردن منظور خود از چه روش ها و معیارهایی بهره‌گیری میکند؟


با مراجعه به بخشGoogle Webmaster Guidelines میتوانید بسیاری از طریق های درمان جایگاهی که گوگل خودش به آن ها باور دارد را نگریستن کنید.


در این بخش ما تمام پیشنهاد های گوگل را با تجربه های عملی خویش ترکیب کردیم الی بتوانید به روش موثرتری به این هدف مشترک برسید


آموزش تکنیک های سئو کلاه سفید به روشی اصولی

در این دودمان مقالات قصد داریم مفاهیم کلیدی سئو کلاه سفید را در مدت زمان کوتاهی به این طیف وسیع از مخاطبان آموزش دهیم.


این آموزش‌ها مناسب چه کسانی خواهد بود؟


کسانی که در ابتدای یادگیری سئو هستند و قصد دارند به یک کارآزموده سئو تبدیل شوند

مدیران؛ در مرحله گردهم‌آوری و ساخت یک تیم حرفه‌ای سئو

مشتریان سئو؛ در یافتن متخصصان و بازبینی بر شغل آنان

اعضای پسین وارد تیم‌های سئو

توسعه‌دهندگان وب

6 مرحله حیاتی برای پیاده کردن شیوه های White Hat Seo

اگر بخواهیم رنگ سفید سئو را به تکنیک های کاربردی تقسیم کنیم، به چند باره میرسیم:


استراتژی سئو: شما در نتایج جستجو چه هدفی دارید و میخواهید چطور و به چه طریق هایی به منظور خویش برسید؟

تحقیق، آنالیز و گزینش واژه ها کلیدی هدف: هنوز هم به کارگیری کلیدواژه ها در سئو کاربرد دارد اما دشوار اینجاست که این پروسه به ظاهر ساده را از کجا شروع کنیم و به کجا برسیم؟

تولید محتوا برای کاربر: در پایان گوگل از ما محتوای خوب و ارزشمند میخواهد. اما یک محتوای خوب و ارزشمند دقیقاً چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ اگر بخواهیم کلمات «خوب» و «ارزشمند» را به یک سری راهنمای عملی و کاربردی تبدیل کنیم به چه چیزی میرسیم؟

سئو داخلی: چه اتفاقی می‌افتد وقتی کاربر وارد سایت شما میشود؟ آیا به خاطر لینک سازی داخلی غیراصولی و ساختار باطل سردرگم میشود و سایت را خلاص میکند یا اینکه اینقدر از ساختار درونی سایت شما خوشش میاید که بستن سایت را شغل سختی میداند؟

سئو تکنیکال: لغایت حال که دیدید ماشینی بدون موتور و اجزای باطنی آن به حرکت درآید؟ سایت شما هم یک سری اعضای حیاتی دارد که حسابی به پروا شما دربایستن دارد. واقعاً چقدر به تغذیه و سلامت این ارگان های حیاتی سایت خویش توجه میکنید؟

لینک سازی خارجی: وقتی چند سایت به شما لینک دهد، گوگل آسان تر میتواند به سایت شما اعتماد کند، اما آیا هر روشی از اعتماد سازی میتواند به اعتماد گوگل منجر شود؟

توجه داشته باشید که آنچه ما در این مقالات و به‌خصوص در مراحل ابتدایی خواهیم گفت نکاتی زیاد پایه‌ای در سئو بوده و لازم است لغایت گام به گام تمامی این نکات را به اتفاق ما بازبینی کنید.

سئو کلاه سفید

اگر جزو هریک از دسته‌هایی که نام بردیم قرار دارید بدون شک این گردآور به شما در فهم صحیح از سئو و بکارگیری آن به روش کلاه سفید کمک خواهد کرد.


تجربه سرعت ۴ برابری اینترنت در ایران


گروه فناوری الف،    3980512040

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: تا پایان امسال ۱.۵ میلیون پورت VDSL در کشور جایگزین اینترنت ADSL می‌شود و مشترکان ۴ برابر سرعت فعلی اینترنت را تجربه می کنند.

تجربه سرعت ۴ برابری اینترنت در ایران

مجید صدری در گفتگو با مهر درباره چگونگی استفاده از اینترنت VDSL که اوایل مردادماه، خبر رونمایی از آن از سوی وزیر ارتباطات منتشر شد، گفت: این پروژه در فاز نخست برای مشترکان فعلی اینترنت شرکت مخابرات ایران ارائه می شود. به این معنی که قصد داریم با تعویض کابل و سایر امکانات، سرویس ADSL بیش از ۵ میلیون مشترک فعلی مخابرات را ارتقا داده و به VDSL تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه ارائه سرویس ADSL مستلزم نصب امکانات در مراکز مخابراتی است، افزود: در مناطقی که این امکان وجود داشته باشد به مرور با تعویض کابل و سایر امکانات، خطوط ADSL را ارتقا داده و پس از آن به مشترک اعلام می کنیم که خط شما از ADSL به VDSL تغییر پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: در این طرح، باید مودم اینترنت کاربران نیز تغییر یابد که برنامه مان این است که مودم های قبلی را از مشترک تحویل گرفته و به جای آن مودم VDSL به مشترک تحویل دهیم. مابه التفاوت هزینه مودم را مخابرات می پردازد و نیازی به پرداخت هزینه از سوی مشترک نیست.

صدری با تاکید براینکه برای دریافت سرویس، نیازی نیست مشترکان با جایی تماس بگیرند و به محض آماده شدن تجهیزات مربوطه، مرکز مخابرات با مشترک تماس می گیرد، ادامه داد: این طرح به مرور در کل کشور اجرایی می شود و پس از بررسی فاز به فاز شبکه در مراکز مخابراتی، این سرویس را عملیاتی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از هفته آینده راه اندازی حدود ۷۰ هزار پورت VDSL در نقاط مختلف کشور آغاز می شود، گفت: قصدمان ارائه سرویس با کیفیت تر به کاربران است و اگر مشترکی تمایلی به دریافت این سرویس نداشته باشد، اصراری بر آن نداریم. البته قرار هم نیست که کاربران بابت ارتقای سرویس ADSL به VDSL هزینه اضافی پرداخت کنند. بلکه همان بسته و همان قیمت سرویس باقی خواهد ماند اما کیفیت و سرعت اینترنت افزایش پیدا می کند. برای مثال اگر هم اکنون میانگین سرعت اینترنت را ۱۰ مگابیت بر ثانیه درنظر بگیریم با اجرای این طرح، کاربران سرعت ۴۰ مگابیتی را تجربه خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: پیش بینی می کنیم که تا پایان سال حدود ۱.۵ میلیون مشترک از اینترنت VDSL استفاده کنند که ظرفیت آن را در کل کشور فراهم خواهیم کرد.

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980512040.html

تازه‌ترین قیمت تبلت‌ها در بازار + جدول


گروه اقتصادی الف،    3980512055

تبلت‌های امروزی با پردازنده‌های قدرتمند، حافظه رم بالا و دربرخی مدل‌ها با داشتن کیبورد تا حدودی در حد یک لپ‌تاپ کاربرد دارند و حتی از نظر قیمت نیز دست‌کمی از رایانه‌های شخصی یا همراه ندارند. بعضی از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد مانند قلم SPen در محصولات سامسونگ، یا کیبورد‌های مخصوص مایکروسافت، موجب رشد چشمگیر استفاده ازتبلت‌ها شده است.

تازه‌ترین قیمت تبلت‌ها در بازار + جدول

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: قیمت امروز انواع تبلت‌ از برند‌های مطرح جهان را در این خبر مشاهده کنید. تمامی قیمت‌ها به تومان است.

**در فهرست‌های زیر، قیمت تمامی مدل‌هایی که دارای گارانتی معتبر هستند، با همان قیمت مصوب شرکت گارانتی آورده شده است، البته قیمت یک مدل با گارانتی‌های مختلف نیز ممکن است تفاوت‌هایی داشته باشد. تمامی مدل‌ها دارای نسخه بدون گارانتی نیز هستند که در بازار با قیمتی ارزان‌تر به فروش می‌رسند. **

شرکت مایکروسافت

تبلت‌های ترکیبی مایکروسافت از ابتدا تولید توانستند نظر مشتریان را به خود جلب کرده و به یکی از پر فروش‌ترین مدل‌های بازار تبدیل شوند. شرکت مایکروسافت با استفاده از طراحان و متخصصان برتر دنیا در تولید سری سرفیس، نهایت تلاش خود را برای ساخت محصولی با کیفیت و عالی را به کار گرفته است. در ادامه آخرین قیمت تبلت‌های شرکت مایکروسافت در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ 12 مرداد) +جدول

شرکت لنوو

برخی‌ها تصور می‌کنند محصولات لنوو به دلیل قیمت ارزانی که دارند تنها شامل مدل‌های پایین‌رده می‌شوند، اما واقعیت آن است که این شرکت لپ‌تاپ‌ها و تلبت‌های بالارده نیز تولید می‌کند که نسبت به دیگر مدل‌های بازار قیمت مناسبی دارند. بری مثال تبلت یوگا بوک و یوگا تب لنوو از مشخصات قدرتمندی بهره می‌برد و نسبت به مدل‌های مشابه قیمت ارزانی نیز دارند. در ادامه آخرین قیمت تبلت‌های شرکت لنوو در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ 12 مرداد) +جدول

شرکت سامسونگ

خانواده گلکسی تب سامسونگ از مدل‌های فعال در بازار ایران هستن که در مدل‌های متنوع و فراوان تولید شده اند. این سری به اعتبار نام سامسونگ، طرفداران زیادی نیز دارند. به‌تازگی سری ۲۰۱۸ گلکسی تب نیز وارد بازار شده که از نظر کیفیت رقیبی جدی برای دیگر محصولات بالارده بازار است. در ادامه آخرین قیمت تبلت‌های شرکت سامسونگ در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ 12 مرداد) +جدول

شرکت ایسوس

شرکت ایسوس در کنار تولید محصولات و تجهیزات مختلف رایانه‌ای در زمینه ساخت تبلت نیز فعالیت دارد، این شرکت در این بخش به خوبی عمل کرده و مدل‌های جذاب و باکیفیتی را به باراز ارائه داده است. در حال حاضر مدل‌های سری زن‌پد ایسوس در بازار ایران یافت می‌شود که از طرفداران خاص خود را دارد. در ادامه آخرین قیمت تبلت‌های شرکت ایسوس در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ 12 مرداد) +جدول

شرکت اپل

تولیدات شرکت اپل طرفداران مخصوص به خود را دارند، مدل‌های متنوع آیپد، آیپد مینی و آیپد پرو در بازه تبلت‌های مجهز به سخت افزار قوی و با قیمت بالا به محبوبیت این تولیدات کمک زیادی کرده‌اند. مدل‌های جدید اپل نیز مدتی است که عرضه شده‌اند و در بازار جهانی فروش بالایی داشتند. در ادامه آخرین قیمت تبلت‌های شرکت اپل در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ 12 مرداد) +جدول

شرکت ایسر

ایسر نیز مانند ایسوس مدل‌های متنوعی را در بازار تبلت تولید می‌کند، اما فعلا چندین مدل محدود از این برند در بازار ایران به فروش می‌رسد. مدل‌های این شرکت قیمتی میان یک میلیون و دویست هزار تومان تا نزدیک به چهار میلیون تومان قیمت دارند که در دسته تبلت‌های پایین‌رده و میان‌رده قرار می‌گیرند. به انتخاب در ادامه آخرین قیمت تبلت‌های شرکت ایسر در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ 12 مرداد) +جدول

شرکت هوآوی

در حال حاضر تبلت‌های هوآوی نیز مانند ایسر از تنوع کمی در بازار ایران برخورداراند و تنها چند مدل از سری مدیاپد این شرکت در بازار یافت می‌شود. مدل‌های مدیاپد تی ۳، تی ۲ و تی ۱ از تبلت‌های پایین‌رده و ارزان قیمت هوآوی به شمار می‌آیند که به واسطه قیمت ارزان مشتریان زیادی دارند. در ادامه آخرین قیمت تبلت‌های شرکت هوآوی در بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ 12 مرداد) +جدول

برند‌های ایرانی

هر ایرانی با خرید محصولات ساخت کشور می‌تواند تاثیر فراوانی در رشد صنعت ایران داشته باشد. در حال حاضر تبلت‌های نارتب، ایکس‌ویژن و جی‌ال‌ایکس با امکاناتی مناسب و قیمتی رقابتی در بازار ایران به‌فروش می‌رسند و با داشتن همین دو ویژگی، خریداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند. در ادامه آخرین قیمت تبلت‌های ایرانی بازار را مشاهده می‌کنید:

آخرین قیمت انواع تبلت در بازار (تاریخ 12 مرداد) +جدول

منبع : 

https://www.alef.ir/news/3980512055.html


رفتارشناسی تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

نحوه رفتار ما در شبکه‌های اجتماعی حتی اگر به اندازه یک لایک یا یک جمله کوچک باشد، می‌تواند تصویر منش ما را در عقیده دیگران تغییر دهد و عواقب مثبت یا منفی آن، در دنیایی که هیچ کران و مرزی برای آن تعریف نشده، مطمئنا زندگی‌ ما را بیرون از دنیای مجازی نیز تحت کارایی قرار خواهد داد. آیا لغایت بحال به این سوژه فکر کرده‌اید که چه رفتاری در شبکه‌های اجتماعی دارید؟ آیا می‌توانید به راحتی نظر خویش را ذکر کنید یا از بیان آن واهمه دارید؟ بقیه را تحت کارایی قرار می‌دهید یا تحت کارایی قرار می‌گیرید؟ در این نوشته به تعقیب یافتن جواب‌هایی دقیق و دسته‌بندی شده برای این سوالات هستیم.

پروفسور Nancy Rothbard و شاگردانش در یک پژوهش علمی بر روی میزان کارایی شبکه‌های اجتماعی در حیات ملت مطالعاتی انجام دادند و بررسی کرده‌اند که ملت چگونه از شبکه‌های اجتماعی در جریان حیات و پیشه روزمره خود کاربرد می‌کنند. در این پژوهش که پیمایش مسائل حیاتی شبکه اجتماعی نام گرفت چهار تیپ شخصیتی متفاوت برای کسان تعریف شد:

۱- افرادی که مایل به برقراری بستگی با هرکسی و ارسال و به اشتراک گذاری هر مطلبی می‌باشند.
۲-افرادی که مخاطبین خود را با دقت انتخاب می‌کنند ولی همچنان اغلب مطالب را به اشتراک می‌گذارند.
۳- افرادی که با همه بستگی پایدار می‌کنند اما در مورد محتوایی که پیمان است به اشتراک بگذارند دشوار گیری می‌کنند.
۴- افرادی که مخاطبین خود را تقسیم بندی می‌کنند و برای هر کدام مطالب خاصی را منتشر می‌نمایند.

نتیجه پژوهش از این افراد جدولی است که در ذیل مشاهده می‌کنید:

تولید محتوای شبکه های اجتماعی
براساس همین رفتارها شخصیت‌های متفاوتی در شبکه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد. دسته‌ای از افراد هستند که اغلب راجع به خودشان درونمایه تولید می‌کنند (Meformers) و دسته‌ای نیز اغلب به انتشار اطلاعات می‌پردازند (informers). این جستار در توییتر بیشتر ارائه کرد پیدا می‌کند. تحقیقات رویترز پرتو می‌دهد informerها در شبکه‌های اجتماعی مخصوصا توییتر، اغلب از بقیه دنبال کننده دارند. این در حالیست که تنها 20 درصد کاربران آنلاین از informerها هستند.

طی عقیده سنجی که در این پژوهش چهره گرفته است 12 شخصیت مختلف در شبکه های اجتماعی بوجود می‌آید:
1- افرادی‌که new feeds خویش را روزانه ده ها بار رسیدگی می‌کنند.
2- افرادی‌که نقش شبکه‌های اجتماعی را در زندگی خویش انکار می‌کنند ولی اگر یک روز به اکانت خویش راز نزنند دچار استرس می‌شوند.
3- افرادی‌ که به طور همیشگی از شبکه های اجتماعی بهره‌گیری نمی کنند، حتی ممکن است هفته‌ها به آن راز نزنند.
4- افرادی‌ که اخیرا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و بسیار محتاط عمل می‌کنند.
5- منتظر هستند الی بقیه حرف بزنند و به ندرت پاسخ می‌دهند، به واقع چیزی از خویش ندارند.
6- افرادی‌ که در جست‌و‌جوی فالوور، طرفدار، دوست و retweets های زیاد هستند.
7- تمام مطالبی را که می‌بینند، می‌پسندند.
8- افرادی‌ که از پروفایل های مجهول الهویه کاربرد می‌کنند.
9- افرادی‌ که در شبکه‌های اجتماعی زیاد متفاوت از شخصیت واقعی خود رفتار می کنند.
10- افرادی‌ که سوالات زیادی می‌پرسند و جنجال به راه می‌اندازند.
11- افرادی‌ که آخرین اتفاقات و اخبار را به اشتراک می‌گذارند.
12- افرادی‌ که وقتی مطلبی را منتشر می‌کنند مدام خوراک خبری خویش را چک می‌کنند و نگران عکس العمل بقیه هستند.

در این اینفوگرافیک جداسازی انواع کسان نشانه دیتا شده است:

اینفوگرافیک فرآوری محتوا
سال‌ها پیش بنیاد-نهاد-سازمان تحقیقاتی Forrester ابزاری بنام Social Technographics را منتشر کرد که میزان و نحوه شرکت کاربران در شبکه‌های اجتماعی را می‌سنجد.بر این اساس 6 نگاه گوناگون به کاربران شبکه‌های اجتماعی وجود دارد:

1- افراد تولید کننده محتوا
صفحات وب ایجاد می‌کنند و آن‌ها را به اشتراک می‌گذارند.

ویدیو، صوت و دیگر محتوای چندرسانه‌ ای فرآوری و بارگزاری می کنند.

به شکل مرتب محتوای متنی فرآوری و منتشر می‌کنند.

2- افرادی که فقط انتقاد می‌کند
خدمات و محصولات گوناگون را نقد و بررسی می کنند.

در ذیل پست‌های شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفتمان بیشتر عقیده می‌دهند.

3- افرادی که اخ دارند از همه چیز خبر داشته باشند
از فیدهای RSS بهره‌گیری می‌کنند.

به دقت و با تگ گذاری مطالب وبلاگ‌های گوناگون را تقسیم بندی می‌کنند.

4- افرادی که ازبقیه فرمانبرداری می‌کنند
عضو پرکار شبکه های اجتماعی هستند.

5- افرادی که تنها نگریستن می‌کنند
می‌خوانند، نگریستن می‌کنند و گوش می‌دهند.

6- افرادی که هیچ فعالیتی ندارند
هیچ‌کدام از این‌ها!

تصویر زیر نرخ پراکندگی کسان در هر یک از این بخش بندی‌ها را برای گروه‌های سنی گوناگون کاربران آمریکایی اثر می‌دهد:

تولید محتوا
شما در کدام گروه قرار دارید؟
برای اینکه بدانید در کدام بخش پیمان گفته اید بس است فعالیت‌های خویش را با این موارد بسنحید، تشخیص اینکه دیگران در باره ما چه اندیشه می‌کنند بسیار جالب خواهد بود. جالب‌تر این که بدبختانه شوربختانه در اغلب شبکه‌های اجتماعی، با کمبود کاربر نویسنده و تأثیرگذار مواجه هستیم. البته نباید انتظار داشت الی کاربران در شبکه‌های اجتماعی، مثل آنچه در وبلاگ نویسی مرسوم است نوشته‌های طولانی بنویسند و مبتکر باشند، ولی نکته‌ای که هستی دارد این است که کسان حتی در اثناء انتشار عکس‌های سرگرم‌کننده نیز هیچ خلاقیتی از خویش نشان نمی‌دهند.

چگونه یک صفحه کلید را به تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی متصل کنیم؟

در این گزارش نحوه اتصال صفحه کلید اکسترنال به تلفن هوشمند اندرویدی را آموزش خواهیم داد.

 چگونه یک صفحه کلید را به تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی متصل کنیم؟
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، طی چند سال اخیر دستگاه‎های اندرویدی پیشرفت بسیار زیادی داشته‎اند، تا حدی که در بعضی کارهای ساده توانسته‎اند جایگزین کامپیوترهای دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها شوند. با این وجود دستگاه‎های بسیار پیشرفته‎ اندرویدی هنوز یک مشکل بسیار بزرگ دارند: تایپ کردن. هرچه هم که صفحه کلید لمسی شما خوب باشد باز هم سرعت شما با یک صفحه کلید فیزیکی بسیار بالاتر خواهد بود. خوشبختانه شما می‎توانید یک صفحه کلید USB را به گوشی خود متصل کنید. با این آموزش همراه  باشید.

برای این کار تنها به USB OTG نیاز خواهد بود، درگاه دستگاه‎های اندروید کوچک است و به کابل‌های USB نمی‎خورد. تنها یک راه برای متصل کردن دستگاه‌های USB به گوشی‎های اندروید وجود دارد و ان رابط USB On-the-Go) OTG) است که در انواع شکل و اندازه موجود است. اول باید ببینید که به کدام یک از آداپتور‌های USB به Micro USB یا USB به USB-C نیاز دارید. البته کارکرد هر دو مدل رابط یکی است اما بسته به نوع درگاه گوشی باید رابط متناسب تهیه شود. ورودی USB صفحه کلید را به درگاه USB کابل و طرف دیگر را به گوشی متصل کنید.

تنظیم یک صفحه کلید USB اکسترنال برای اندروید

وقتی که صفحه کلید متصل شد باید آن را تنظیم کنید. البته صفحه کلید همین که متصل شود شروع به کار کردن می‎کند اما شاید بد نباشد بعضی چیزها را آن‌طور که دوست دارید تنظیم کنید:

چگونه یک صفحه کلید را به تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی متصل کنیم

  • به تنظیمات دستگاه بروید.
  • روی General management ضربه بزنید.
  •  Language and input را لمس کنید.
  •  Physical keyboard را انتخاب کنید.
  • در قسمتی که صفحه کلید متصل شده قرار دارد (برای مثال Apple Inc. Magic Keyboard)، شما می‎توانید طرح‎بندی را برای هر برنامه صفحه کلیدی که روی دستگاه خود نصب دارید، انتخاب کنید.

حال هر برنامه متن محوری که دوست دارید باز کرده و از کیبورد فیزیکی استفاده کنید.

 نکته: اسکرین‎شات‎های بالا برای دستگاه سامسونگ گلکسی S8 با سیستم عامل اندروید 8.0 اورئو است و ممکن است در یک گوشی دیگر کاملاً متفاوت باشد. 

چگونه یک صفحه کلید را به تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی متصل کنیم

چند نکته‎ی مهم

یک نکته‎ی جالب این است که اندروید بیشتر کلیدهای خاص را روی صفحه کلید پشتیبانی می‎کند. برای مثال کلیدهای Home، End، Page Up، Page Down و Delete خیلی خوب روی اندروید کار می‎کنند. این قابلیت برای زمان‎هایی که در حال نوشتن یک مقاله هستید بسیار کاربردی است. کلید Enter نیز خیلی خوب کار می‎کند و خط جدید تولید کرده و یا داده‎ها را ثبت می‎کند.

حتی کلید Print Screen نیز کار می‎کند و از صفحه‎ی شما اسکرین‎شات می‎گیرد. از آنجایی که اسکرین‎شات گرفتن روی گوشی‎های اندروید کاری بسیار دشوار است این قابلیت بسیار کاربردی خواهد بود. کلیدهای Windows key در صفحه‎کلیدهای ویندوز و Command keyدر صفحه کلیدهای اپل با توجه به نسخه‎ی اندروید قابلیت خاصی را فعال می‎کند. برای مثال این دکمه در سامسونگ گلکسی S8 گوگل اسیستنت را فعال می‎کند.

کلیدهای مدیا ممکن است کار نکند، اما در بیشتر صفحه کلیدها این دکمه‎ها بدون مشکل کار می‎کند. استفاده از صفحه کلید USB دو نکته‎ی منفی نیز دارد. اول این که نمی‎توانید به راحتی زبان را تغییر دهید و دوم این که نخواهید توانست به ایموجی و یا سمبل‎های خاص دسترسی داشته باشید.

چگونه یک صفحه کلید را به تلفن هوشمند یا تبلت اندرویدی متصل کنیم

چرا از یک لپ‌تاپ استفاده نکنیم؟

استفاده از یک لپ‎تاپ جذاب‎تر و ساده‏‌تر است اما در بعضی مواقع حمل و نقل آن بسیار دشوار است و یا دسترسی به کامپیوتر خود نداریم.

در چه مواقعی استفاده از صفحه کلید و گوشی بهتر از یک لپ‎تاپ است؟

دستگاه‌های اندروید به همراه صفحه کلید معمولاً از یک لپ‌تاپ ارزان‎تر هستند. شما می‌توانید به راحتی صفحه کلید را جدا کرده و از گوشی خود استفاده کنید. به جای سینک کردن با لپ‌تاپ می‎توانید تمام فایل‌های خود را از ابتدا روی دستگاه اندروید ذخیره کنید. شما می‎توانید از برنامه‌های اندروید خاصی که روی لپ‌تاپ خود ندارید استفاده کنید. همچنین طول عمر باتری دستگاه‎های اندروید از لپ‌تاپ بهتر است.

منبع: 

https://www.alef.ir/news/3980611008.html