از روز ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ (۱ آذر ۱۳۹۸) تمامی تبلیغات سیاسی در شبکهی اجتماعی (Twitter) بهصورت جهانی و نه در منطقهای خاص، متوقف خواهد شد. جک دورسی، مدیرعامل توییتر، این خبر را درحالی اعلام کرده است که به انتخابات مهم ایالات متحدهی آمریکا نزدیک میشویم. دورسی میگوید توییتر معتقد است پیامهای حاوی محتوای سیاسی باید از طریق روشهایی درست به مخاطبان برسند، نه پرداخت پول.
توییتر بهطور دقیق اعلام کرده است که قصد دارد نمایش تبلیغاتی را که حاوی محتوای مربوط به نامزدهای انتخاباتی، انتخابات و برخی موضوعات داغ نظیر سقط جنین و مهاجرت هستند، برای همیشه متوقف کند. تصمیم اخیر توییتر در پی افزایش نگرانیها درمورد احتمال تسلط سیاستمداران بر فضای مجازی برای فریب رأیدهندگان در انتخابات سال ۲۰۲۰ گرفته شده است. دورسی در صفحهی رسمی خود در توییتر چنین مینویسد:
یک پیام سیاسی وقتی دیده میشود که مردم بخواهند حساب کاربری خاصی را فالو یا توییتهای آن را ریتوییت کنند. پرداخت پول برای انتشار پیامهای سیاسی، چنین تصمیمی را از مردم سلب میکند؛ چنین کاری، پیامهای سیاسی بسیار بهینهشده و هدفمند را به مردم تحمیل میکند. ما معتقد هستیم که این تصمیم نباید از طریق پرداخت پول، از بین برود.
منبع:
https://www.zoomit.ir/2019/11/1/341958/twitter-ban-all-political-ads-amid-election-uproar/