اخبار تکنولوژی 5

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 5

معرفی تکنولوژی

سامسونگ گلکسی A60 و M40 آپدیت اندروید 10 را احتمالا زودتر از موعد دریافت خواهند کرد

سامسونگ مسلما در رابطه با عرضه آپدیت‌های OneUI 2.0 و اندروید 10 موفق عمل کرده است. البته ما نمی‌توانیم تایید کنیم یا انتظار داشته باشیم که همه دستگاه‌های شرکت، این به‌روزرسانی‌ها را زودتر از موعد تعیین‌شده دریافت کنند، اما ظاهرا الگوی مشخصی در حال شکل گرفتن است. گوشی‌های گلکسی M20 و M30 در هند از ماه ماه دسامبر 2019 شروع به دریافت آپدیت‌ها کردند و چند روز پیش هم مشخص شد که گلکسی M30s در حال اخذ تاییدیه جدید وای‌فای برای اندروید 10 است.

به نظر می‌رسد که این شرایط دقیقا برای گلکسی A60 و M40 هم تکرار خواهد شد. این دو هندست به‌ترتیب برای دریافت به‌روزرسانی اندروید 10 در ماه‌های آوریل و مارس امسال برنامه‌ریزی شده‌اند. البته این موضوع، باتوجه به اینکه هر دو دستگاه دارای سخت‌افزارهای تقریبا یکسانی هستند، کمی عجیب به نظر می‌رسد. با این‌حال، به‌تازگی مشخص شده است که این دو هندست در حال انجام کارهای ادارای برای اخذ تاییدیه جدید وای‌فای هستند و همانطور که می‌دانید دریافت این گواهینامه معمولا به معنای نزدیک بودن زمان عرضه آپدیت است.

در مورد مشخصات گلکسی A60 و M40 هم اگر به‌طور خلاصه بخواهیم بگوییم باید به نمایشگر ۶.۳ اینچی PLS TFT، چیپست اسنپ‌دراگون 675، رم ۴ یا ۶ گیگابایتی، یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع ۱۵ واتی و یک دوربین سه‌گانه ۳۲/۸/۵ مگاپیکسلی در پشت آن‌ها اشاره کنیم.

منبع:

https://itresan.com/287787/%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-a60-%d9%88-m40-%d8%a2%d9%be%d8%af%db%8c%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-10-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7%d8%ad%d8%aa/

نمایش الگوی طراحی و زمان معرفی شیائومی Mi 10 در بنر تبلیغاتی منتشر شده از این اسمارت‌فون

طی ماه‌های اخیر شاهد انتشار شایعات و اطلاعات حقیقی محدودی پیرامون پرچم‌دار آینده سری Mi شیائومی بودیم. چند روز پیش نیز مجموعه‌ای از تصاویر زنده این دستگاه منتشر شد. این تصاویر با شایعات پیش‌تر مطرح شده در خصوص به‌کارگیری پیکره‌بندی دوربین چهارگانه مطابقت داشتند. با این‌حال تصاویر مذکور به مشخصه‌هایی نظیر نمایشگر ناچ‌دار یا نمایشگر فاقد حفره هیچ‌گونه اشاره‌ای نکردند.

بنر شیائومی Mi 10

خوش‌بختانه اکنون تصویر یک بنر رسمی از این هندست منتشر شده است. با بررسی این تصویر بلافاصله الگوی طراحی اسمارت‌فون می میکس آلفا در ذهن تداعی خواهد شد. البته طراحی ظاهری Mi 10 چندان خیره‌کننده و آینده‌نگرانه نیست؛ اما یقینا نشان‌دهنده جهت‌گیری اخیر شیائومی در زمینه فنی است. بنابراین حتی اگر الگوی طراحی می میکس آلفا چندان ایده‌آل به‌نظر نرسد؛ کماکان شیائومی حداقل به‌صورت محدود از این زبان طراحی جدید استفاده خواهد کرد. در بنر منتشر شده، تصویری از لوگوی تراشه اسنپ‌دراگون 865 5G به چشم می‌خورد. استفاده از این تراشه کاملا قابل پیش‌بینی بود. با این‌حال تائید پشتیبانی این تراشه از اتصال 5G کماکان خرسندکننده است. اگرچه پشتیبانی از فناوری 5G کماکان می‌تواند محدود به ورژن پرو Mi 10 باشد؛ هندستی که در کنار مدل معمولی Mi 10 روانه بازار خواهد شد. با این‌حال برای قضاوت نهایی در این زمینه بایستی تا موعد معرفی هندست‌های فوق منتظر بمانیم. یادداشت درج شده روی بنر به روز 11 فوریه اشاره می‌کند. لذا در حال حاضر می‌توان حدس زد که شیائومی Mi 10 در همین تاریخ معرفی خواهد شد.

منبع:

https://itresan.com/287795/%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d9%84%da%af%d9%88%db%8c-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%88-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-m/

طراحی سایت با php



پی اچ پی (Php) چیست؟

مخفف واژه :PHP ، Performance Hypertext Preprocessor PHP یک زبان برنامه نویسی سمت سرور همانند ASP است . PHP یک زبان قدرتمند برای ساخت تارنما های پویااست. این زبان اسکریپتی میتواند با HTML یکپارچه کردن  شود، php یک زبان در سمت سرور است, به این معنی که کدهای php روی سرور تفسیر میشوند و خروجی html و یا خروجی های دیگری تولید میکنند که کاربر میتواند ببیند.


تا به امروز حدودا اغلب از 35.000.000 تارنما از این زبان برای ساخت برنامه های تحت وب خودشون کاربرد کرده اند و به عنوان یگانه از پرطرفدارترین زبان های اسکریپتی به حساب میاد.


 


طراحی سایت با php



طراحی سایت با PHP یا CMS؟


اکثرنیازهای طراحی سایت با استفاده ازCMS   ها اتمام میشوند. با این حال در برخی موارد که نیازهای پروژه بیرون از محدوده‌ی توانایی‌ها و ویژگی‌های سیستم‌های مدیریت درونمایه باشد، احتیاج بهبرنامه‌نویسی اختصاصی سایت با یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی حس می‌شود.




PHP دوست داشتنی است زیرا

در حال حاضربیشتر از 80درصد سایت‌های طراحی شده موجود روی اینترنت با زبان پی اچ پی طراحی شده‌اند. این درصد بالا بدون شک به علت مزیت‌های این زبان به سایر گزینه‌های دیگه موجود است.


طراحی سایت‌های گوناگون باتوجه به نیازهای پروژه در حالت‌های ویژه ممکنه احتیاج به به کارگیری زبانی غیر از PHP باشد که تشخیص و گزینش آن به تجربه و دانش احتیاج دارد. خیلی از سایت‌های اینترنتی که با زبان php ایجاد شده‌اند، به طور غیرمستقیم با این زبان در پیوستگی اند.


مثال نزدیک ۲۶ درصد همگی سایت‌های موجود روی اینترنت با سیستم مدیریت محتوای وردپرسکه با زبان php توسعه پیدا کرده اند در حال کار و جنبش هستند.


صفحه بندی اتوماتیک برای مدیریت لینک های صفحه

هوشمندانه طراحی شده تا انعطاف پذیری باورنکردنی را برای گسترش دهندگان فراهم کند

سبک و نیرومند جهت مدیریت بهتر منابع

کدنویسی سایت به زبان های مختلف


مراحل طراحی سایت php در رهام وب

در تولید و ساخت سایت PHP عوامل زیادی دخیل هستند ولی به طور مختصر اصلی ترین مراحل آن را برایتان شرح دیتا ایم که دربرگیرنده : 

طراحی طرح گرافیکی

بر پای بست، مایحتاج و ویژگی های وبسایت شما یک طرح بر بنیاد رنگ سازمانی و یا رنگ های مد نظر شما طراحی و فرآوری میگردد


طراحی فرانت

بعد از تایید طرح گرافیکی و ویرایش آن طراح اقدام به کدنویسی صفحات شما می نماید که البته همگی اصول سئو یا بهینه سازی در آن رعایت می گردد


طراحی CMS اختصاصی

بر پای بست، ویژگی های سایت شما یک CMS اختصاصی برای شما طراحی می گردد تا بتوانید همگی دسته های سایت خود را به راحتی ویرایش و تغیر دهید بدون بیچارگی به کد نویسی

طراحی سایت شرکتی با زبان ها برنامه نویسی و اختصاصی

بارگزاری و پشتیبانی

بعد از رفع تمامی ایرادات و گذراندن همگی آزمون و خطاها و تایید از سوی مشتری ، سایت در دسترس همگان قرار می گیرد و بر روی روت اصلی خویش بارگزاری خواهد شد

مراقب بسته اینترنت‌تان باشید


گروه فناوری الف،    3980409058

با توجه به تفاوت استفاده از تعرفه اینترنت آزاد و بسته‌های اینترنتی که توسط اپراتورها ارائه می‌شود و این‌که اینترنت آزاد تعرفه بالاتری در مقایسه با بسته‌ها دارد، کاربران باید از تمام شدن بسته‌های خود به‌درستی آگاه باشند و نسبت به فعال‌سازی بسته‌های خود در زمان مناسب اقدام کنند.

مراقب بسته اینترنت‌تان باشید

به گزارش ایسنا، اینترنتی که توسط اپراتورها ارائه می‌شود یا به صورت تعرفه آزاد است و یا طرح‌های تشویقی است که به صورت بسته‌های اینترنتی ارائه شده و نسبت به تعرفه‌ی آزاد بسیار مقرون به‌صرفه‌تر است. بنابراین کاربرانی که از اینترنت گوشی خود استفاده می‌کنند، معمولاً این بسته‌ها را فعال می‌کنند؛ در حال حاضر حدود ۸۰ درصد استفاده از مصرف داده همراه به سمت بسته‌های تشویقی و تخفیفی اپراتورها هدایت می‌شود.

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در مصوبه خود در سال ۱۳۹۵، با کاهش ۲۰ درصدی تعرفه اینترنت، سقف تعرفه خدمات داده تلفن همراه را برای سیم‌کارت‌های دائمی به ازای هر کیلوبایت، ۰.۴ ریال و برای سیم‌کارت‌های اعتباری ۰.۶ ریال تعیین کرد. اما در طرح تشویقی قیمتی کمتر از کف تعرفه عادی اپراتور تعریف شده و سقف زمانی آن حداکثر سه ماه است و امکان فروش طرح تشویقی و تمدید طرح تنها در این مدت برای اپراتور ممکن است. به همین دلیل است که طرح‌های تشویقی اپراتورها پس از مدتی حتی با وجود استقبال کاربران حذف می‌شود.

اتمام بسته‌های اینترنتی به کاربران اعلام می‌شود

در چنین شرایطی منطقی است در صورت اتمام بسته اینترنتی کاربران، به آن‌ها اطلاع داده شود. اپراتورها برای اطلاع مشترکان از وضعیت بسته‌های اینترنتی خریداری‌شده، شامل میزان اعتبار حجمی یا زمانی بسته از دو روش پیامک و کد دستوری (USSD) استفاده می‌کنند. در روش پیامکی، در دو مرحله پیامکی با محتوای رو به اتمام بودن زمان یا حجم بسته و نیز پس از اتمام اعتبار، آغاز مصرف اینترنت آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود. در روش کد دستوری USSD، هم مشترکان سیم‌کارت دائمی و اعتباری می‌توانند با وارد کردن کد دستوری لازم، از میزان اعتبار زمانی و حجمی بسته‌های اینترنتی خود مطلع شوند.

برای کاربران اعتباری که از بسته‌های اینترنت استفاده می‌کنند، در صورت اتمام بسته و در شرایطی که اطلاع‌رسانی انجام نشود، مصرف اینترنت با تعرفه‌ی آزاد می‌تواند موجب تمام شدن شارژ اعتباری کاربران شود؛ عدم اطلاع‌رسانی برای کاربران دائمی می‌تواند عواقب بدتری داشته باشد، زیرا اگر با تمام شدن اینترنت بسته به آن‌ها اطلاع‌رسانی انجام نشود و کاربر به مصرف اینترنت با تعرفه آزاد ادامه دهد، این موضوع می‌تواند به هزینه‌های اضافی روی قبض موبایل کاربر منجر شود که با توجه به دائمی بودن سیم‌کارت کاربر، ممکن است هزینه‌های سنگینی باشد.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980409058.html

کشف یک بدافزار جدید در گوگل پلی


گروه فناوری الف،    3980409148

مرکز ماهر نسبت به کشف بدافزار اندرویدی جدیدی که با استفاده از گوگل کروم، کاربران را به سمت وب‌سایت‌های مخرب هدایت می کند، هشدار داد.

کشف یک بدافزار جدید در گوگل پلی

به گزارش الف به نقل از مرکز ماهر، ‫بدافزار جدیدی در فروشگاه ‫گوگل پلی کشف شده است که کاربران را به وب‌سایت‌های مخرب هدایت می‌کند و به شکل منظم برایشان اعلان‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد. این بدافزار به صورت پنهان و تحت نرم‌افزار رسمی برندهای مشهور توزیع شده است.

اعلان‌های وب یک ویژگی است که به وب‌سایت‌ها اجازه می‌دهد که اعلان‌هایشان را برای کاربران ارسال کنند، حتی اگر وب‌سایت مربوطه باز نباشد. مهاجمان هم با انتشار تبلیغات و اعلان‌های جعلی و کلاهبرداری که از وب‌سایت‌های هک‌شده و مخرب می‌آیند، از این ویژگی سوءاستفاده می‌کنند.

طبق گزارش تیم امنیتی Dr.web، تروجان Android.FakeApp.۱۷۴ یکی از اولین بدافزارهایی است که به مهاجمان کمک می‌کند تا تعداد بازدیدکنندگان این وب‌سایت‌های جعلی و مخرب را افزایش دهند و همچنین اعلان‌هایشان را برای کاربران تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها نیز به اشتراک بگذارند.

محققان دو نوع از این نرم‌افزارها را در فروشگاه گوگل کشف کرده‌اند که وب‌سایت‌های مخرب را از طریق مرورگر کروم بارگذاری می‌کنند و چندین تغییر مسیر را به صفحات برنامه‌های مختلف وابسته انجام می‌دهند.

هر یک از صفحات بازدید شده، اعلان‌هایی را به کاربران نشان می‌دهند و به کاربران اطلاع می‌دهد که این اعلان‌ها برای اهدافی مثل احراز هویت هستند. همین امر منجر به افزایش تعداد اشتراک‌های موفق مهاجمان می‌شود.

هنگامی که اشتراکی تأیید می‌شود، وب‌سایت‌ها شروع به قرار دادن اعلان‌های جعلی مختلفی از جمله جوایز نقدی، پیام‌های انتقال، پیام‌های جدید در رسانه‌های اجتماعی و تبلیغاتی شامل طالع بینی، کالاها و خدمات و یا حتی اخبار مختلف می‌کنند.

این اعلان‌های جعلی به نظر خیلی واقعی می‌آیند و از طرف سرویس‌های آنلاین محبوب هستند و همچنین لینک وب‌سایت معتبری که اعلان مربوطه از آن می‌آید را هم دارند که منجر به، معتبر به نظر رسیدن آن‌ها می‌شود.

با کلیک کردن کاربر روی لینک اعلان‌های مورد نظر، آن‌ها به صفحه با محتوای مخرب هدایت می‌شوند که شامل تبلیغات مختلف، فروشگاه‌های شرط‌بندی، برنامه‌های مختلف فروشگاه گوگل پلی، تخفیف‌ها، نظرسنجی‌های جعلی آنلاین و سایر منابع آنلاین دیگر می‌شود که بر اساس کشور کاربر قربانی، متفاوت است.

کاربران باید هنگام بازدید از وب‌سایت‌ها مراقب باشند و در اعلان‌های مختلف و مشکوک، مشترک نشوند. همچنین به کاربران اندرویدی که قبلاً برای اعلانی مشترک شده‌اند، توصیه می‌شود که مراحل زیر را برای خلاص شدن از این اعلان‌های اسپم انجام دهند.

• در تنظیمات مرورگر کروم ابتدا به Site Settings و بعد به Notifications بروید.

• در فهرست وب‌سایت‌های دارای اعلان، آدرس وب‌سایت را پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید و Clear & reset را انتخاب کنید.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980409148.html